תוכן עניינים

סקר שביעות רצון לדוגמה

הקשיבו ללקוחות שלכם, קבלו את חוות הדעת שלהם והפכו אותם לשגרירים!

מחקרים מצאו כי 86% מהצרכנים יסכימו לשלם יותר עבור חווית שירות ופחות בעבור מוצר איכותי.

הלקוחות הקיימים יכולים לשמש כשגרירים (ממליצים על העסק) רק במידה וחווית השירות שלהם הייתה לא פחות ממעולה, דבר המשפיע באופן ישיר גם על רכישות חוזרות וחוסכת בעיות בשימור לקוחות ועלויות תפעול מיותרות.

סקר שביעות רצון לקוחות משמש את הארגון להבנת רמות שביעות הרצון של הלקוחות מהמוצרים השונים, נותני השירות, תהליך המכירה וחווית השירות מנקודת מבטם של הלקוחות, דבר העוזר לאמוד את צרכי הלקוחות, להבין את הבעיות במוצרים ו/או השירותים ולחזק את נאמנותם לארגון.

בנוסף בעזרת הסקר תוכלו להבין טוב יותר את ההתנהגויות, התפיסות והעמדות של קהל היעד שלכם, דבר שיחזק את יכולות השיווק של הארגון ויתרום לגילוי הזדמנויות צמיחה חדשות.

המידע שנאסף בסקר עובר עיבוד נתונים וניתוח סטטיסטי לאיתור פערים בין ציפיות הלקוח אל מול המצב הקיים ועוזר בשיפור השירות, באיתור נקודות תורפה ובמציאת מוצרים או שירותים חדשים שעשויים לעניין את הלקוחות הקיימים במגוון היבטים שונים.

איסוף נכון של הנתונים תלוי בסוג המוצר או השירות הניתן, מאפייני קהל היעד, אורך החיים והתדירות של אינטראקציות הלקוח והשימוש המיועד בתוצאות וניתן לאסוף דרך סקר טלפוני, אימייל, בהודעתSMS  ועוד.

סקרי שביעות רצון הלקוחות הינם בעלי ערך רק אם אתה שואל את השאלות הנכונות, בצורה הטובה ביותר ובזמן המושלם. לכן, בנייה ופריסה של סקר שביעות רצון לקוחות יעיל ובעל ערך אינה דבר של מה בכך.

2 אספקטים לביצוע הסקר

חוות דעת הלקוחות ביחס ישיר לבית העסק –   יחס והאדיבות של העובדים, זמן הטיפול בפניה, מקצועיות העובדים, תפיסת השירות בהשוואה למתחרים וכו'.

חוות דעת הלקוחות ביחס למוצר ובאופן כללי – האם הלקוחות שבעי רצון מהמוצר, באילו היבטים יש להם שביעות רצון נמוכה או גבוהה ביחס למוצר, איך המוצר בהשוואה למוצרים מתחרים, מהן העמדות שלהם כלפי המתחרים לטוב ולרע, מה הם חושבים על המוצרים הנמכרים בבית העסק, אילו שירותים או מוצרים נוספים הם היו רוכשים מבית העסק וכו'.

למי מתאים סקר שביעות רצון?

הסקר מתאים לכל סקטור עסקי (ענף הסלולר, ביטוח, בנקים, סטודנטים, מוסכים ועוד..) ולמי שרוצה לדעת:

  • האם לקוחותיו מרוצים מהשירות או מהמוצר?

  • האם הם נאמנים לבית העסק?

  • מה הם חושבים על בית העסק?

  • מה הם חושבים על המתחרים?

  • מהם עמדותיהם בנוגע לשירותים ולמוצרים השונים שבית העסק מציע?

  • איזה שירותים או מוצרים נוספים הם היו רוצים לקבל מבית העסק?

דוגמה לסקר שביעות רצון

הערה – השאלון לפניכם הינו דוגמה לסקר שביעות רצון . רק לאחר איפיון מדויק של צורכי המחקר, ניתן להתחיל בבניית סקר שביעות רצון לקוחות.

שאלת רב ברירה: "איך היית מדרג את חווית הקניה של באופן כללי?" (1-5)

 שאלה פתוחה: "מה היינו יכולים לעשות על מנת לשפר את חווית הקניה שלך?"

שאלת רב ברירה: "עד כמה אתה שבע רצון מאיכות האוכל שלנו"? (מאוד לא מרוצה / מרוצה)

שאלה פתוחה: "מהם 3 הדברים שאת/ה הכי אוהבים במוצרים שלנו?"

שאלת רב ברירה: "מהי הסיבה העיקרית שבגללה את/ה קונה פיצה בסניף X" (1. מחיר 2. מיתוג 3. מוצר איכותי 4. נגישות למקום 5. המלצה)

שאלה פתוחה: "תוכל/י לפרט בקצרה מדוע הינך חושב/ת ככה?"

שאלת רב ברירה: "באיזו תדירות הינך מזמין/ה פיצה מסניף X הביתה" (פעם בשבוע / פעם בשבועיים / שלושה שבועות וכו')

שאלה פתוחה: "נשמח לפירוט קצר מדוע הינך מעדיף להזמין פיצה בסניף X ולא אצל המתחרים"

שאלת רב ברירה: "איך היית מדרג/ת את חווית הקניה שלך?" (1-5)

שאלה פתוחה: "נשמח לשמוע ממך הצעות לשיפור חווית הקניה שלך"

שאלה מרובה: "באיזו מידה את/ה מסכים/ה עם ההיגדים הבאים לגבי ההתנסות שלך במסעדה?" (מאוד לא מסכים / לא מסכים / מסכים / מסכים מאוד / מעבר לצפיות / אחר)

* האוכל היה באיכות גבוהה מעל המצופה

* המחיר היה סביר ביחס לארוחה

* הסביבה והאווירה במקום הייתה מסבירת פנים

* התפריט מתאים מבחינת האוכל

* השימוש באמצעי התקשרות האינטרנטיים היה נגיש ומתאים לצרכי (אפליקציה / אתר אינטרנט)

סקרי שביעות רצון הלקוחות הינם בעלי ערך רק אם אתה שואל את השאלות הנכונות, בצורה הטובה ביותר ובזמן המושלם. לכן, מומלץ להסתייע במומחים בתחום שיוכלו להפיק את המיטב עבורכם.

רוצים ללמוד מה יגרום ללקוחות שלכם להישאר ולהמליץ עליכם?

מכון Statisticlabs יסייע לכם לבצע סקר איכותי ואמין.
צוות המחקר המקצועי והמיומן שלנו יסייע לך בכל ההיבטים הנדרשים, תוך מתן ליווי צמוד!

 

אהבתם? שתפו!

Facebook
Twitter
LinkedIn

מאמרים נוספים שמומלץ לקרוא