מחקר נטישה לעומת שימור לקוחות

ידוע שעלות שימור לקוח קיים נמוכה משמעותית מהעלות לגיוס לקוח חדש.

 

כיום, כאשר התחרות בשוק גוברת, על הארגון לעמוד בקצב התחרות כדי לשמור על הלקוחות הקיימים.

מחקר שנערך לאחרונה מצביע כי לקוחות נוטשים מכיוון שהמוצר לא היה באיכות המצופה ושירות הלקוחות לא היה קשוב לצרכי הלקוח.

סקר לקוחות ומחקר סיבות הנטישה יוביל את הארגון לזיהוי נקודות בעיתיות ותיקונן על מנת לשמור על הלקוחות הקיימים ולזכות בלקוחות האבודים.

חשוב לזכור שיש סיבה שהלקוח עזב ועבר למתחרה במיוחד בעולם הדיגיטלי שבו הכול קורה מהר.

 

יתרה מכך, לקוח שתלונתו טופלה לשביעות רצונו יהיה נאמן יותר שכן המשמעות הנגזרת מטיפול בתלונה היא כי החברה מודה שהייתה תקלה, לוקחת אחריות על תקלה זו, מעבירה לצרכן מסר כי הוא חשוב וכי החברה קשובה לצרכיו.

הגיע הזמן לברר מדוע לקוחות עוזבים ומה מניע אותם לנטוש את החברה שהם מכירים ולעבור למתחרה?

תזכרו לקוח מרוצה מספר לבית העסק – לקוח לא מרוצה מספר לחבריו.

 

5 סיבות מדוע לקוחות נוטשים

  1. המוצר לא עונה על הצפיות
  2. המוצר לא בעל ערך בעיניי הלקוח
  3. שירות הלקוחות לקוי
  4. תקלה בהספקת השירות
  5. עלות המוצר לעומת המתחרים

 

 

מטרת המחקר

בעזרת מחקר סטטיסטי מדויק נוכל להצביע על הבעיות המעוררות אי שביעות רצון אצל לקוחותיכם ולכן הבנה מעמיקה של הליכי נאמנות ונטישה מאפשרת לארגון לגבש פרוטוקולים יישומיים לצמצום תופעת הנטישה או עזיבת לקוחות והגברת נאמנות הלקוח הקיים.

מטרת המחקר היא לאסוף את הנתונים שנאספו אודות נטישת הלקוחות מתוך מאגרי המידע של הארגון ולבצע עליהם מניפולציות סטטיסטיות על מנת להפיק תוצאות שניתן ליישם.

 

אם ברצונכם לקבל משוב איכותי מלקוחותיכם, עליכם לשאול את השאלות הנכונות שיובילו לשיתוף פעולה.

אהבתם? שתפו!

Facebook
Twitter
LinkedIn

מאמרים נוספים שמומלץ לקרוא

קורס אונליין מקיף לכלל נושאי הסילבוס של קורס SPSS לתואר ראשון במדעי החברה והרוח של כלל המוסדות האקדמיים בארץ

הכרות עם תוכנת SPSS והגדרת משתנים

סרטון זה נועד לספק למשתמשים מתחילים הבנה בסיסית של ממשק ה-SPSS ולהכשיר אותם להגדיר ולערוך משתנים בקובץ נתונים, מיומנות חיונית לביצוע ניתוח סטטיסטי בתוכנה. הוא צפוי לכסות את הנושאים העיקריים הדרושים כדי להתחיל לעבוד עם SPSS

קישור לקורס SPSS המלא: https://www.buymeacoffee.com/statisti

Read More »