מה זה "לקוח סמוי"?

רוצים לדעת בכמה המתחרים שלכם מוכרים? איך נראה תהליך המכירה והשירות?

 

הכירו כלי מחקר בשם "לקוח סמוי"

הלקוח הסמוי הינו לקוח "אמיתי" המבקש לבצע רכישה בבית עסק מסוים במטרה לחקור את הפרמטרים הנבדקים במחקר ולהשיג כמה שיותר מידע איכותי ובעל ערך באופן חשאי.

המחקר נעשה בשיחה טלפונית או בהגעה פיזית לבית העסק ומנוהל על פי תסריט שיחה מובנה מראש בהתאמה לצורכי המחקר.

קיימים 2 מודלים של לקוח סמוי:

  1. לקוח סמוי הנעשה בבית העסק של המזמין
  2. המזמין מבקש לחקור את עסק של מתחרה

הלקוח הסמוי מתאים לכל בית העסק המעוניין לבדוק מה קורה אצלו בעסק או אצל המתחרה, בין אם מדובר בשירות או מוצר פיזי.

בשורה התחתונה המטרה של הלקוח סמוי היא לסייע לבית העסק להיות תמיד עם האצבע על הדופק בנוגע להתנהלות בבית העסק שלו ולדעת באופן שוטף מה מתחדש או משתנה אצל המתחרים.


מה הפרמטרים אותם נרצה לבדוק בעת מחקר "לקוח סמוי"?

  • מדידת רמת השירות ומקצועיות העובדים
  • מיפוי תהליכי מכירה החל מהשארת הפרטים ועד לסגירת העסקה
  • מיפוי תהליך הספקת המוצר / השירות ללקוח הקצה
  • במידה ומדובר בעסק של מתחרה – ניתן להוציא גם עלויות עבור המוצרים השונים וחומרים כתובים (לדוגמה: הצעת מחיר)

במידה ומדובר במחקר פיזי (מחקר פיזית בבית העסק מתועד בצילום ווידאו ותמונות):

  • התחושה הראשונית מהסביבה אליה נכנס הלקוח
  • רמת הניקיון וההיגיינה במקום
  • אופן הצגת המוצרים ואיכותם ללקוחות
  • ייצוגיות העובדים בהתאם לנהלי העבודה
  • זיהוי יוזמה ואקטיביות של עובדי המקום


למה לעשות "לקוח סמוי"?

  • שיפור תהליכי המכירה והניהול של עובדי המקום
  • הגדלת התפוקה של אנשי המכירות והגדלת יחסי ההמרה
  • שיפור משמעותי לחוויית הלקוח בעת ביקור בבית העסק
  • יצירת משמעת עצמאית ואחריות אצל עובדי המקום
  • שמירה על סטנדרט נהלים כתובים
  • שמירה על רמת הסדר, הניקיון והנראות

 

מה הן ההשפעות שיורגשו בעקבות יישום מסקנות הלקוח הסמוי?

* שיפור חווית המכירה ללקוח הקצה החל משלב השארת הפרטים ועד לסגירת העסקה. לדוגמה: שדרוג מיקומים וזמני משלוח, התאמת המחירים לשוק (לטובה ולרעה), מיקסום תהליכי המכירה, שיפור ביצועי עובדים, חיסכון בעלויות תפעול יקרות ועוד

* יצירת נאמנות לקוחות לבית העסק והפיכתם לשגרירים מה שמוביל לשיפור מידי ברווחיות

* כאשר נעשה "לקוח סמוי" בבית העסק והעובדים יודעים על כך, בפעם הבאה שיבוא לקוח הם יהיו חשדניים מה שיצור אצלם משמעת עצמית, אחריות אישית והתנהלות על פי נהלי בית העסק. התוצאה תתבטא בשיפור ברמת השירות, נאמנות העובדים וכמובן שיפור ועליה במכירות


כך נראה תהליך בניית מחקר לקוח סמוי

  1. למידת צורכי מחקר: למידת תחום המחקר, מתחרים, מאפייני המחקר והצרכים לגיבוש שאלון וכלי מחקר. אנו יוצרים סיפור כיסוי מותאם, כותבים תסריט בקרה מדויק ומאתרים את הסוקר המתאים לביצוע המחקר.
  1. ביצוע הדגימות: יחד אתכם אנו קובעים מי יהיו הנדגמים, מועדי הדגימות ואופן הביצוע. בשלב הנוכחי, תבוצע אופטימיזציה לשיפור המחקר בין דגימה לדגימה בעזרת משוב ממזמין השירות.
  1. פיענוח וכתיבת ממצאים: הממצאים עוברים תהליך לעיבוד המידע הנאסף ומופעלות עליו מניפולציות סטטיסטיות מחקריות על מנת להפוך את הנתונים למידע קריא וניתן לשימוש. לסיכום המחקר יקבל המזמין הקלטה של השיחה / צילום וידאו בהגעה פיזית וחוברת סיכום מחקר הכוללת תיאור גרפי ומלל.

אהבתם? שתפו!

Facebook
Twitter
LinkedIn

מאמרים נוספים שמומלץ לקרוא

קורס אונליין מקיף לכלל נושאי הסילבוס של קורס SPSS לתואר ראשון במדעי החברה והרוח של כלל המוסדות האקדמיים בארץ

הכרות עם תוכנת SPSS והגדרת משתנים

סרטון זה נועד לספק למשתמשים מתחילים הבנה בסיסית של ממשק ה-SPSS ולהכשיר אותם להגדיר ולערוך משתנים בקובץ נתונים, מיומנות חיונית לביצוע ניתוח סטטיסטי בתוכנה. הוא צפוי לכסות את הנושאים העיקריים הדרושים כדי להתחיל לעבוד עם SPSS

קישור לקורס SPSS המלא: https://www.buymeacoffee.com/statisti

Read More »

מחקר נטישה לעומת שימור לקוחות

כיום, כאשר התחרות בשוק גוברת, על הארגון לעמוד בקצב התחרות כדי לשמור על הלקוחות הקיימים.

מחקר שנערך לאחרונה מצביע כי לקוחות נוטשים מכיוון שהמוצר לא היה באיכות המצופה ושירות הלקוחות לא היה קשוב לצרכי הלקוח.

Read More »