רוצים לדעת בכמה המתחרים שלכם מוכרים? איך נראה תהליך המכירה והשירות? איך מרגיש תהליך המכירה?

 

הכירו כלי מחקר בשם "לקוח סמוי"

הלקוח הסמוי הינו לקוח "אמיתי" המבקש לבצע רכישה בבית עסק מסוים במטרה לחקור את הפרמטרים הנבדקים במחקר ולהשיג כמה שיותר מידע איכותי ובעל ערך באופן חשאי.

המחקר נעשה בשיחה טלפונית או בהגעה פיזית לבית העסק ומנוהל על פי כל תסריט שיחה מובנה מראש בהתאמה לצורכי המחקר.

קיימים 2 מודלים של לקוח סמוי:

  1. לקוח סמוי הנעשה בבית העסק של המזמין
  2. המזמין מבקש לחקור את עסק של מתחרה

הלקוח הסמוי מתאים לכל בית העסק המעוניין לבדוק מה קורה אצלו בעסק או אצל המתחרה, בין אם מדובר בשירות או מוצר פיזי.

בשורה התחתונה המטרה של הלקוח סמוי הוא לסייע לבית העסק להיות תמיד עם היד על הדופק בנוגע להתנהלות בבית העסק שלו ולדעת באופן שוטף מה מתחדש או משתנה אצל המתחרים.

 

מה הפרמטרים אותם נרצה לבדוק בעת מחקר לקוח סמוי?

  • מדידת רמת השירות ומקצועיות העובדים
  • מיפוי תהליכי מכירה החל מהשארת הפרטים ועד לסגירת העסקה
  • מיפוי תהליך הספקת המוצר / השירות ללקוח הקצה
  • במידה ומדובר בעסק של מתחרה – ניתן להוציא גם עלויות עבור המוצרים השונים וחומרים כתובים (לדוגמה: הצעת מחיר)

במידה ומדובר המחקר פיזי (מחקר פיזית בבית העסק מתועד בצילום ווידאו ותמונות):

  • התחושה ראשונית מהסביבה אליה נכנס הלקוח
  • רמת הניקיון והיגיינה במקום
  • אופן הצגת המוצרים ואיכותם ללקוחות
  • ייצוגיות העובדים בהתאם לנהלי העבודה
  • זיהוי יוזמה ואקטיביות של עובדי המקום
 
 

למה לעשות לקוח סמוי?

  • שיפור תהליכי המכירה והניהול של עובדי המקום
  • הגדלת התפוקה של אנשי המכירות והגדלת יחסי ההמרה
  • שיפור משמעותי לחוויית הלקוח בעת ביקור בבית העסק
  • יצירת משמעת עצמאית ואחריות אצל עובדי המקום
  • שמירה על סטנדרט נהלים כתובים
  • שמירה על רמת הסדר, הניקיון והנראות

 

מה הן ההשפעות שיורגשו בעקבות יישום מסקנות הלקוח הסמוי?

* שיפור חווית המכירה ללקוח הקצה החל משלב השארת הפרטים ועד לסגירת העסקה. לדוגמה: שדרוג מיקומים וזמני משלוח, התאמת המחירים לשוק (לטובה ולרעה), מיקסום תהליכי המכירה, שיפור ביצועי עובדים, חיסכון בעלויות תפעול יקרות ועוד

* יצירת נאמנות לקוחות לבית העסק והפיכתם לשגרירים מה שמוביל לשיפור מידיי ברווחיות (לקוח מרוצה מספר ל 3 חברים ולקוח לא מרוצה מספר ל 20 חברים)

* כאשר נעשה לקוח סמוי בבית העסק והעובדים יודעים על כך, בפעם הבאה שיבוא לקוח הם יהיו חשדניים מה שיצור אצלם משמעת עצמית, אחריות אישית והתנהלות על פי נהלי בית העסק. התוצאה תתבטא בשיפור ברמת השירות, נאמנות העובדים וכמובן שיפור ועליה במכירות.

 

כך נראה תהליך בניית מחקר לקוח סמוי

  1. למידת צורכי מחקר: למידת תחום המחקר, מתחרים, מאפייני המחקר והצרכים לגיבוש שאלון וכלי מחקר. אנו יוצרים סיפור כיסוי תואמם, כותבים תסריט בקרה מדויק ומאתרים את הסוקר המתאים לביצוע החקר.
  1. ביצוע הדגימות: יחד אתכם אנו קובעים מי יהיו הנדגמים, מועדים הדגימות ובאופן הביצוע. בשלב הנוכחי, תבוצע אופטימיזציה לשיפור המחקר בין דגימה לדגימה בעזרת משוב ממזמין השירות.
  1. פיענוח וכתיבת ממצאים: הממצאים עוברים תהליך לעיבוד המידע הנאסף ומופעלות עליו מניפולציות סטטיות מחקריות על מנת להפוך את הנתונים למידע קריא וניתן לשימוש. לסיכום המחקר יקבל המזמין הקלטה של השיחה / צילום וידאו בהגעה פיזית וחוברת סיכום מחקר הכוללת תיאור גרפי ומלל.
 
 
 

למה לבחור בנו?

  • הלקוחות הסמויים נבחרים בקפידה, עוברים הכשרה ייעודית ומקבלים את מיטב הכלים לביצוע מחקר מיטבי
  • המחקר מבוצע על ידי לקוחות סמויים הדומים במאפייניהם לקהל היעד
  • מנהל פרויקט מנוסה ומקצועי מלווה את הפרויקט, מבצע בדיקות איכות של הסוקרים ומענה מקצועי ללקוח

 

 

רוצים לעשות לקוח סמוי?

מכון STATISTICLABS יבצע עבורכם מחקר מקיף, מעמיק ויסודי בעזרת צוות המחקר המקצועי והמיומן שלנו שיתמוך בכל ההיבטים הנדרשים בתהליך תוך מתן ליווי צמוד.

למידע נוסף, השאירו פרטים בטופס